środa, 29 lutego 2012

Kingdom Rush uwaga uzależnia !!!

I stało się, od jakiegoś czasu w App Store na pierwszym miejscu w Top Charts królował Kingdom Rush.
Sporo czasu opierałem się przed jej ściągnięciem ponieważ i tak mam mnóstwo innych gierek które dawno pobrane czekały na swoje pierwsze uruchomienie.
Od razu powiem że aplikacja jest płatna,  nie jest to jednak wygórowana kwota wiec po przeczytaniu kilku opinii postanowiłem zainwestować.
Muszę się przyznać że były to najlepiej wydane 0.79€ od dłuższego czasu.




No to przejdzmy do konkretów.
Na pierwszy rzut oka gierka wyglada na bardzo bajkową i w sumie grafika jest raczej w takim stylu, bardzo rysunkowa. Nie znaczy ze jest kiepska, jest  bardzo wyrazna i przejrzysta, a wszystko jest niesamowicie kolorowe.
Menu to praktycznie tylko 3 sloty które daja nam mozliwosc np. grania przez 3 rózne osoby.
Po wybraniu slotu widzimy ładna mapkę z elementami animowanymi która bedzie towarzyszla nam przez kolejne etapy gry.
W prawym górnym rogu mamy ilosc gwiazdek(o tym za chwilę) zdobytych podczas gry.
W prawym dolnym rogu znajduje się dział Upgrades gdzie znajdziemy ulepszenia do kazdej z naszych wierzyczek oraz umiejetnosci które bedziemy mogli rozwijac dzieki gwiazdkom.
Encyklopedia dostarczy nam informacji na temat wieżyczek , ich statystyk oraz atrybutów, opis przeciwników z którymi mamy do czynienia i informacje na ich temat, tips&hints dostarcza nam przydatne porady które to ułatwią rozgrywkę. Ostatnie strategy guide przeniesie nas na stronę producenta gdzie znajdziemy odnosniki do YouTube z filmikami pokazującymi jak przejsc poszczególne plansze.
Przy wyzej wymienionych znajduje sie tez Achievements czyli nasze osiagniecia podczas gry takie jak zbudowanie okreslinej ilosci wierzyczek lub wyeliminowanie przeciwników przy uzyciu danego rodzaju broni.

Gre zaczynamy od pierwszej lokacji i po kolei przechodzimy do nastepnych.
Kazda lokacja posiada 3 tryby rozgrywki oraz dwa poziomy trudnosci normalny oraz łatwy.
Tryby rozgrywki dziela sie na:
Campaign - składa sie z kilku lub kilkunastu ataków(fal), 20 żyć oraz okreslonej ilości gotówki na zakup wieżyczek.  W załeżności od liczby życ które zostaną nam na koniec uzyskujemy odpowiednią ilość gwiazdek.3 Gwiazdki otrzymamy przepuszczając maksymalnie 4 wrogów czym wiecej przepuścimy tym, dostaniemy mniej gwiazdek które pozwola nam na zakup ulepszeń. Pamietajmy że tylko zdobywajac 3 gwiazdki dostaniemy dostęp do dwóch kolejnych typów gry.
Heroic - tutaj mamy do zatrzymania tylko 6 ataków, ale za to mamy 1 życie i wystarczy jeden stworek i już po nas, możemy zdobyć tu jedna gwiazdkę.
Iron Challenge - jedna mocna fala wrogów i jedno zycie oraz ograniczenie w budowaniu wybranych rodzajów wieżyczek również zdobywamy tutaj jedna gwiazdkę

Do wyboru na polu walki mamy 4 rodzaje wiezyczek obronnych każda posiada 4 stopnie ulepszenia a na ostatnim stopniu datkowe umiejętności którymi możemy ją wzmacniać:
Archer tower - Małe obrazenia ale z wyższym poziomem zwieksza sie znacznie zasięg. Częstotliwość strzelania raczej duza, przydatne przeciwko celom naziemnym jak i lotniczym
Barracks - daje nam do dyspozycji 3jednostki wojowników idealnych do zatrzymywania wrogich jednostek, czas regeneracji naszego wojownika to ok 10sekund, przy ostatnim levelu mając barbarzynców i zakupując umiejetność rzucania toporem mozemy atakowac cele latające.
Mage tower - cechuje ja spore obrażenia ale w pojedyncze cele, duży zasięg i wolna czestotliwość strzelania
ostatnie poziomy maja bardzo ciekawe ulepszenia takie jak dezintegrację lub przyzwanie golema
Dwarven (Launcher) - Nasza broń masowego rażenia - rani wielu wrogów w miejscu gdzie uderzy pocisk, zadaje duze obrazenia i ma duzy zasieg, niestety czas oddawania strzałów jest bardzo wolny.
Ulepszenie w 4 stopniu na Big Bertha daje nam rakiety naprowadzające działające na cele latajace, a 4 ulepszenie na Tesle działa na jednostki naziemne oraz latajace.

Czas najwyży przejść do prawdziwej gry czyli obrony naszego terytorium przed chordami orków, demonów, nieumarłych i innego plugastwa.
Każda mapka posiada specjalne miejsca w których możemy rozmieścić swoje wieże obronne
i od tego gdzie je umiejscowimy będzie zależała dalsza rozgrywka ponieważ trzeba je rozmieścić z głowa aby żaden z wrogów nie prześliznął się przez naszą obronę.
Nasi przeciwnicy zależnie od planszy mają od jednej do trzech dróg z których nas atakują musza przejść przez cała mapkę opierając się naszej obronie, która nie przepuszczając żadnego wroga zapewni nam dobry wynik na koniec.
Pieniądze na rozbudowę naszych fortyfikacji oprócz tych które mamy na początku zdobywamy przez eliminowanie naszych przeciwników.
Każda fala ma określony czas po którym pojawia się na polu bitwy. Możemy przyspieszyć takie ataki co daje nam dodatkowe pieniądze oraz zmniejszamy czas oczekiwania na czary globalne.
Czary globalne-  mamy dwa do wyboru:
Deszcz Meteorytów - bardzo duże obrażenia zadają spadające z nieba meteoryty w dowolnym miejscu wybranym przez nas na planszy .
Posiłki (Pospolite Ruszenie) - w dowolnym miejscu na mapie przywołujemy dwóch wojowników którzy to będą nam pomagać w walce, a ulepszając ich na maxa mogą  tez ranić cele latające.
W kilku mapach możemy natrafić na Bosów , są oni wyjątkowo mocni i posiadają dodatkowe umiejętności. Gdy już takiego pokonamy to możemy mieć niesamowita satysfakcje z swoich umiejętności taktycznych.

iTunes: Kingdom Rush

Sprzet: iPad

Gatunek: Tower Defends

Cena: 0,79 EURO

Ocena: 10/10 (zasłużenie)

Producent: Ironhide Game Studio

Język: Angielski

Komentarz do oceny: Gra okazała się naprawdę super, dając mi rozrywkę na wiele godzin.
Trzeba uważać bo strasznie wciąga , należy ją sobie dawkować bo gdy już wszystko przejdziemy to będziemy smutni że już się skończyło.

Ciekawostki: Bardzo fajna jest ingerencja w różne elementy ma mapkach takie jak złowienie rybki w rzece, rozsadzenie owieczki lub rozmrożenie legendarnego Sasquatcha.
Proponuję też kombinować z różnymi technikami rozbudowy wieżyczek bo nawet najmniejsza zmiana taktyki może nam znacznie ułatwić obronę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz